Mjöl möter inredning

I detta inlägg tog jag upp hur produktbilder på förpackningar blivit allt viktigare att och man lägger mer krut på dem än nånsin tidigare. Förpackningar som en del av inredning har jag ju också skrivit om tidigare och anledningen till att jag hänvisar till de här inläggen nu är att jag idag hittade dessa bilder från Italienska mjöltillverkaren Molini Pasini som kombinerar just förpackningar och inredning i sina produktfotografier. 

Jag älskar dessa bilder! Otroligt fint stylat, vore det inte för mjölpåsarna skulle bilderna kunnat vara tagna ur vilket inredningsmagasin som helst. Ändå lyckas man integrera påsarna med de snygga möblerna och bakgrunden utan att det känns malplacé utan bara kreativt. Fantastiskt fint foto och styling, älskar blandningen av gammalt och nytt!

Jag hade nog inte tittat två gånger på de här påsarna om det inte vore för dessa bilder som verkligen höjer förpackningen och får den att kännas mer exklusiv. 

Beautiful styling for Molini Pasini @förpackad.jpg

Förpackningar på produktbilder

milk_packagaing_@forpackad

Att sociala medier har blivit en ny scen för produkter och deras förpackningar skrev jag om i det här inlägget. Dagens förpackningar måste se bra ut och spegla varumärket på bild så väl som i "unboxing" videor och detta ställer ju även höga krav på bilderna i sig. Jag fastnade för denna produktbild från Milk Makeups Instagram då jag tycker den visar deras förpackningar på ett väldigt fint och spännande sätt och funkar bra även i ett litet format som Instagram. Jag tycker detta är ett exempel på en lyckad produktbild då den skapar intresse och gör mig nyfiken att se förpackningarna även i verkligheten. Även dessa produktbilder tycker jag är otroligt fina och jag gillar att alla bilder är så enhetliga i sitt formspråk.

Om jag ska ge ett exempel på en bild som jag tyckte var mindre lyckad så är det denna från Sia Glass som jag tycker är både tråkig och konstig (vem äter glass med kniv och gaffel?!) och ser fake ut. Framförallt framhäver den inte illustrationen på förpackningen. 

Nuförtiden kan man göra mycket med 3D och diverse mockups, ibland blir nästan förpackningarna på bilderna FÖR fina vilket inte heller är bra då man istället blir besviken när man ser förpackningen live. Det krävs finess och kreativitet för att skapa en intressant och tilltalande produktbild som gör förpackningen rättvisa och ändå är verklighetstrogen.

Ber om ursäkt för lite insnöat inlägg, det är säkert bara jag som tänker på sånt här :) Men är man förpackningsnörd så är man!

Vackra produktbilder för Koreansk hudvård

De här produktbilderna fängslade verkligen mig. Jag älskar ljussättningen och de dämpade färgerna. Bilderna framhäver verkligen den matta texturen och den tonade färgen på de minimalistiska flaskorna. Egentligen kanske inte designen av det koreanske hudvårdsmärket Hanyul är så jätteunik men de har verkligen lyckats otroligt bra med bilderna! Och det kan såklart vara minst lika viktigt vid införsäljning av en ny produkt. Se och njut:

Hanyul_packaging_@forpackad.jpg