Löfbergs vinner designpris med Amores design!

I veckan har det varit Pack & Emballagemässan, Nordens största förpackningsmässa, i Kista i Stockholm. Förutom många intressanta utställare, nya material och bra föreläsare så delas det även ut pris för bästa förpackningsdesign i tävlingen Packaging Design Awards. Och i år var vinnaren ingen mindre än Löfbergs med de finfina förpackningarna som vi på Amore har gjort! Jättekul! Motiveringen löd: ”för en visuellt attraktiv och genomarbetad förpackningsprofil som lyft försäljningen. Löfbergs presenterar ny design i tre olika produktsegment. Genom designen i respektive segment löper en röd tråd som knyter an till Löfbergs kärnvärden – Äkthet, Närhet, Njutning och Tradition. Alla på sitt speciella och genomtänkta sätt. För att påminna om produkternas geografiska ursprung har en 50 år gammal romb åter tagits till heder och används som kvalitetsstämpel. Förpackningarna signalerar med färger och texter tydligt olika smakprofiler och kombineras med en styrkegradering från 1-5 som underlättar för konsumenten att hitta sin favoritprodukt i butikshyllan. Resultatet har inte låtit vänta på sig – vilket visar att en visuellt attraktiv förpackning kan vara mycket säljande. "

Det är klart man blir lite stolt när man läser så här fina ord om förpackningar vi jobbat hårt med under en lång tid! Läs ännu mer om Löfbergs och priset här.

Löfbergs gamla förpackningar:

 

Och den nya: