Designtorget make over

Designtorget har med hjälp av Kurppa Hosk fått en ny identitet som omfattar allt från logga, butiksinredning och förpackningar.

Jag gillar verkligen logotypen och den smarta, flexibla symbolen. Men det här är ju en förpackningsblogg så jag koncentrerar mig på dem; I samband med den nya identiteten släpper Designtorget en egen linje med rengöringsprodukter i pastellfärgade tuber. Jag tycker tyvärr inte att de är så fina. Dels känns tubens material väldigt billigt och framförallt den fula silvriga korken. Typografin känns väldigt modern och just nu ser jag många förpackningar som har precis den här typen av lite "utspridd" och avskalad typografi och jag gillar det, dock tyckte jag inte det var tillräckligt bra gjort på just dessa produkter.

Kartongerna i klassiskt brun papp med etiketter på tycker jag bättre om. De är ju absolut inget nyskapande men det funkar och att hålla sig till vitt, svart och naturfärgat ger en väldigt enhetlig känsla.

Så, på det stora hela tycker jag den nya profilen funkar och är verkligen ett lyft för en riktigt bra butik, dock tycker jag de ska se över materialvalet på rengöringsförpackningarna.